1 de febrero de 2020

Creación de aula e proceso da mesma. Ozobot, Arduino e Makey Makey no CEIP Infante Felipe de Borbón (salvaterra de Miño)

ACTIVIDADE 1
Título: "Circuito vial" (Ozobot)

Grupo docente que realiza a actividade: 6º de educación primaria (2º ciclo)
CEIP Plurilingüe Infante Felipe de Borbón

Contidos curriculares e competencias traballadas:
  1. Consulta diferentes fontes bibliográficas e textos de soporte informático para obter datos e información para realizar traballos individuais ou en grupo
  2. Escribe, en diferentes soportes, textos propios do ámbito da vida cotiá, do ámbito escolar e social: diarios, cartas, correos electrónicos, noticias, textos literarios, folletos informativos, e literarios, narracións, textos científicos, anuncios publicitarios, regulamentos, receitas, instrucións, normas, solicitudes, ....
  3. Busca, selecciona e organiza infor-mación concreta e relevante, analízaa, obtén conclusións, elabora informes para o rexistro de plan de traballo e comunica, de forma oral e escrita, as conclusións.
  4. Expresa oralmente e por escrito, de forma clara e ordenada contidos relacionados coa área manifestando a comprensión de textos orais e/ou escritos.
  5. Manifesta autonomía na planifica-ción e execución de accións e tarefas e ten iniciativa na toma de decisións, identificando os criterios e as consecuencias das decisións tomadas
  6. Utiliza estratexias para estudar e traballar de forma eficaz, individualmente e en equipo, amosando habilidades para a resolu-ción pacífica de conflitos.
  7. Coñece e emprega as normas de uso e de seguridade dos instrumentos, dos materiais de traballo e das tecnoloxías da in-formación e comunicación.
  8.   Realiza proxectos, experiencias sinxelas e pequenas investigacións formulando problemas, enunciando hipóteses, seleccionando o material necesario, realizando, extra-endo conclusións e comunicando os resulta-dos.
  9. Investiga a través da realización de experiencias sinxelas para achegarse ao coñecemento das leis básicas que rexen fenómenos como a reflexión da luz, a transmisión da corrente eléctrica e os cambios de estado.
  10. Identifica e explica algunhas das principais características das diferentes formas de enerxía: mecánica, lumínica, sonora, eléctrica, térmica e química.
  11. Presenta conclusións de procesos de investigación, experiencias sinxelas ou proxectos sobre diferentes fenómenos físicos e químicos da materia, en diferentes soportes.
  12. Utiliza estratexias para realizar traballos de forma individual e en equipo, e amosa habilidades para a resolución pacífica de conflitos.
  13. Participa en actividades de grupo adoptando un comportamento responsable, construtivo e solidario e respecta os principios básicos do funcionamento democrático.
  14. Amosa actitudes de confianza en si mesmo/a, sentido crítico, iniciativa persoal, curiosidade, interese, creatividade na aprendi-zaxe e espírito emprendedor que o fan activo ante as circunstancias que lle rodean.
  15. Manifesta autonomía na planificación e execución de accións e tarefas e ten iniciativa na toma de decisións.
  16. Desenvolve a creatividade e valora a capacidade emprendedora dos membros dunha sociedade.
  17. Emprega a lingua oral e axusta os rexistros lingüísticos segundo o grao de formalidade e a finalidade (académica, social e lúdica)
  18. Aplica as normas sociocomunicativas: escoita atenta, espera de quendas participación respectuosa, adecuación á intervención da persoa interlocutora, papel de persoa mo-deradora e certas normas de cortesía.
  19. Expresa as súas propias ideas comprensiblemente, substituíndo elementos sicos do modelo dado.
  20. Participa activamente e de forma construtiva nas tarefas de aula, cooperando en situación de aprendizaxe compartida.
  21. Comprende a información contida nos gráficos, establecendo relacións coa in-formación que aparece no texto relacionada con estes
  22. Aplica correctamente os signos de puntuación, as regras de acentuación e ortográficas propias do nivel.
  23. Planifica e redacta textos seguindo uns pasos: planificación, redacción, revisión e mellora.
  24. Elabora informes sobre o proceso de investigación realizado, expoñendo as fases do mesmo, valorando os resultados e as con-clusións obtidas.
  25. Elabora conxecturas e busca argu-mentos que as validen ou as refuten, en situa-cións a resolver, en contextos numéricos, xeométricos ou funcionais
  26. Propón a resolución de retos e problemas coa precisión, co esmero e co interese apropiado ao nivel educativo e a dificultade da situación.
  27. Desenvolve e aplica estratexias de razoamento (clasificación, recoñecemento das relacións, uso de exemplos contrarios) para crear e investigar conxecturas e construír e defender argumentos.
  28. Reflexiona sobre os problemas re-soltos e os procesos desenvoltos, valorando as ideas claves, aprendendo para situacións futu-ras similares.
  29. Realiza un proxecto, elabora e pre-senta un informe creando documentos dixitais propios (texto, presentación, imaxe, vídeo, son...), buscando, analizando e seleccionando a información relevante, utilizando a ferramen-ta tecnolóxica axeitada e compartindo cos seus compañeiros.
  30. Resolve problemas que impliquen o dominio dos contidos traballados, empregando estratexias heurísticas, de razoamento (clasifi-cación, recoñecemento das relacións, uso de exemplos contrarios), creando conxecturas, construíndo, argumentando e tomando deci-sións, valorando as súas consecuencias e a conveniencia do seu uso. 7
  31. Reflexiona sobre o procedemento aplicado á resolución de problemas: revisando as operacións empregadas, as unidades dos resultados, comprobando e interpretando as solucións no contexto e buscando outras formas de resolvelo.
  32. Explica de forma oral e por escrito os procesos seguidos e as estratexias utilizadas en todos os procedementos realizados.
  33. Utilizar os medios tecnolóxicos de modo habitual no proceso de aprendizaxe, buscando, analizando e seleccionar información relevante en internet ou en outras fontes elaborando documentos propios, facendo exposicións
  34. Crea biografías de personaxes, traballando a expresión escrita e posteriormente a expresión oral así como a velocidade lectora
  35. Busca e selección de información utilizando as tecnoloxías da información e a comunicación e outras fontes (directas e indirectas)...
  36. Manifesta autonomía na planificación e execución de accións e tarefas, ten iniciativa na toma de decisións e asume responsabilidades.
  37. Realizar un traballo de investigación que supoña a busca, selección e organización de información sobre a área (empregando as TIC e outras fontes), a realización dun produto, a documentación do proceso (a través do uso do cartafol) e a comunicación do resultados, valorando o esforzo e amosando actitudes de cooperación, participación e respecto.
  38. Desenvolver actitudes en cooperación e de traballo en equipo, así como o hábito de asumir novos roles nunha sociedade en continuo cambio.
Comunicación en comunicación lingüística:
Expresión escrita (linguaxe de programación) e expresión oral (razonamentos cos compañeiros/as)
Competencia en ciencia e tecnoloxía:
Deseño dun circuito de educación vial mediante códigos de cores e programación con Arduino e Scratch
Competencia dixital e tratamento da información:
Busca e selección de información e creación dun produto para ver ideas ou consultar dúbidas
Competencia de aprender a aprender:
Pensar novos xeitos de crear produtos novo e solventar problemas que xorden no desenvolvemento da actividade
Competencia social e cívica:
Colaboración co compañeiros/as e axuda ante as dificultades.
Competencia en sentido de iniciativa e espírito emprendedor:
Buscar novos xeitos de levar a cabo o traballo, de presentar as actividades...
Competencia en conciencia e expresión cultural:
Analizar a nosa cultura, valorar e descubrir as nosas cidades, o noso xeito de conducir ou circular polas rúas...

Aplicación utlizada:
Nome: Ozobot
Imaxe:

Proceso da actividade:
Dados os continuos accidentes de tráfico, atropelos e mesmo mortes recentes rexistradas nos xornais durante os últimos días, decidimos crear un circuito de educación vial.
Primeira fase:
Busca de información de problemas viais nos diferentes medios.
Segunda fase:
Selección dos temas máis habituais.
Terceira fase:
Deseño dun circuito vial dunha cidade a lapis.
Cuarta fase:
Modificar aas interseccións con sinais e as cores precisas para que o ozobot interactúe
Quinta fase:
Repasar o circuito cun rotulador correctamente e unha anchura axeitada
Sexta fase:
Facer unha proba do circuito
Sétima fase:
Analizar os problemas acaecidos que ben poden ter que ver co código ou coas luces e sombras
Oitava fase:
Corrixir os problemas anteriores
Novena fase:
Presentar o circuito rematado

Creación realizada:
Circuito vial con estradas de dobre sentido, de dirección prohibida, estradas con zigzag e mesmo rotondas

ACTIVIDADE 2:
Título: "Circuito eléctrico" (Arduino)

Grupo docente que realiza a actividade: 6º de educación primaria (2º ciclo)
CEIP Plurilingüe Infante Felipe de Borbón

Contidos curriculares e competencias traballadas:
  1. Consulta diferentes fontes bibliográficas e textos de soporte informático para obter datos e información para realizar traballos individuais ou en grupo
  2. Escribe, en diferentes soportes, textos propios do ámbito da vida cotiá, do ámbito escolar e social: diarios, cartas, correos electrónicos, noticias, textos literarios, folletos informativos, e literarios, narracións, textos científicos, anuncios publicitarios, regulamentos, receitas, instrucións, normas, solicitudes, ....
  3. Busca, selecciona e organiza información concreta e relevante, analízaa, obtén conclusións, elabora informes para o rexistro de plan de traballo e comunica, de forma oral e escrita, as conclusións.
  4. Expresa oralmente e por escrito, de forma clara e ordenada contidos relacionados coa área manifestando a comprensión de tex-tos orais e/ou escritos.
  5. Manifesta autonomía na planificación e execución de accións e tarefas e ten iniciativa na toma de decisións, identificando os criterios e as consecuencias das decisións tomadas
  6. Utiliza estratexias para estudar e traballar de forma eficaz, individualmente e en equipo, amosando habilidades para a resolu-ción pacífica de conflitos.
  7. Coñece e emprega as normas de uso e de seguridade dos instrumentos, dos materiais de traballo e das tecnoloxías da información e comunicación.
  8.   Realiza proxectos, experiencias sinxelas e pequenas investigacións formulando problemas, enunciando hipóteses, seleccio-nando o material necesario, realizando, extraendo conclusións e comunicando os resulta-dos.
  9. Investiga a través da realización de experiencias sinxelas para achegarse ao coñecemento das leis básicas que rexen fenóme-nos como a reflexión da luz, a transmisión da corrente eléctrica e os cambios de estado.
  10. Identifica e explica algunhas das principais características das diferentes formas de enerxía: mecánica, lumínica, sonora, eléc-trica, térmica e química.
  11. Presenta conclusións de procesos de investigación, experiencias sinxelas ou proxectos sobre diferentes fenómenos físicos e químicos da materia, en diferentes soportes
  12. Utiliza estratexias para realizar traballos de forma individual e en equipo, e amo-sa habilidades para a resolución pacífica de conflitos.
  13. Participa en actividades de grupo adoptando un comportamento responsable, construtivo e solidario e respecta os principios básicos do funcionamento democrático.
  14. Amosa actitudes de confianza en si mesmo/a, sentido crítico, iniciativa persoal, curiosidade, interese, creatividade na aprendi-zaxe e espírito emprendedor que o fan activo ante as circunstancias que lle rodean.
  15. Manifesta autonomía na planificación e execución de accións e tarefas e ten iniciativa na toma de decisións.
  16. Desenvolve a creatividade e valora a capacidade emprendedora dos membros dunha sociedade.
  17. Emprega a lingua oral e axusta os rexistros lingüísticos segundo o grao de forma-lidade e a finalidade (académica, social e lúdica)
  18. Aplica as normas sociocomunicati-vas: escoita atenta, espera de quendas participación respectuosa, adecuación á intervención da persoa interlocutora, papel de persoa mo-deradora e certas normas de cortesía.
  19. Expresa as súas propias ideas comprensiblemente, substituíndo elementos sicos do modelo dado.
  20. Participa activamente e de forma construtiva nas tarefas de aula, cooperando en situación de aprendizaxe compartida.
  21. Comprende a información contida nos gráficos, establecendo relacións coa in-formación que aparece no texto relacionada con estes
  22. Aplica correctamente os signos de puntuación, as regras de acentuación e ortográficas propias do nivel.
  23. Planifica e redacta textos seguindo uns pasos: planificación, redacción, revisión e mellora.
  24. Elabora informes sobre o proceso de investigación realizado, expoñendo as fases do mesmo, valorando os resultados e as conclusións obtidas.
  25. Elabora conxecturas e busca argu-mentos que as validen ou as refuten, en situa-cións a resolver, en contextos numéricos, xeométricos ou funcionais
  26. Propón a resolución de retos e pro-blemas coa precisión, co esmero e co interese apropiado ao nivel educativo e a dificultade da situación.
  27. Desenvolve e aplica estratexias de razoamento (clasificación, recoñecemento das relacións, uso de exemplos contrarios) para crear e investigar conxecturas e construír e defender argumentos.
  28. Reflexiona sobre os problemas resoltos e os procesos desenvoltos, valorando as ideas claves, aprendendo para situacións futu-ras similares.
  29. Realiza un proxecto, elabora e pre-senta un informe creando documentos dixitais propios (texto, presentación, imaxe, vídeo, son...), buscando, analizando e seleccionando a información relevante, utilizando a ferramen-ta tecnolóxica axeitada e compartindo cos seus compañeiros.
  30. Resolve problemas que impliquen o dominio dos contidos traballados, empregando estratexias heurísticas, de razoamento (clasifi-cación, recoñecemento das relacións, uso de exemplos contrarios), creando conxecturas, construíndo, argumentando e tomando decisións, valorando as súas consecuencias e a conveniencia do seu uso.
  31. Reflexiona sobre o procedemento aplicado á resolución de problemas: revisando as operacións empregadas, as unidades dos resultados, comprobando e interpretando as solucións no contexto e buscando outras formas de resolvelo.
  32. Explica de forma oral e por escrito os procesos seguidos e as estratexias utiliza-das en todos os procedementos realizados.
  33. Utilizar os medios tecnolóxicos de modo habitual no proceso de aprendizaxe, buscando, analizando e seleccionar información relevante en internet ou en outras fontes elaborando documentos propios, facendo exposicións
  34. Crea biografías de personaxes, traballando a expresión escrita e posteriormente a expresión oral así como a velocidade lectora
  35. Busca e selección de información utilizando as tecnoloxías da información e a comunicación e outras fontes (directas e indirectas)...
  36. Manifesta autonomía na planificación e execución de accións e tarefas, ten iniciativa na toma de decisións e asume responsabilidades.
  37. Realizar un traballo de investigación que supoña a busca, selección e organización de información sobre a área (empregando as TIC e outras fontes), a realización dun produto, a documentación do proceso (a través do uso do cartafol) e a comunicación do resultados, valorando o esforzo e amosando actitudes de cooperación, participación e respecto.
  38. Desenvolver actitudes en cooperación e de traballo en equipo, así como o hábito de asumir novos roles nunha sociedade en continuo cambio.

Comunicación en comunicación lingüística:
Expresión escrita (escritura do código e revisión)
Competencia en ciencia e tecnoloxía:
Deseño dun circuito eléctrico cunha placa Arduino UNO
Competencia dixital e tratamento da información:
Busca e selección de información para realizar o proxecto
Competencia de aprender a aprender:
Pensar novos xeitos de crear produtos novo e solventar problemas que xorden no desenvolvemento da actividade
Competencia social e cívica:
Colaboración co compañeiros/as e axuda ante as dificultades.
Competencia en sentido de iniciativa e espírito emprendedor:
Buscar novos xeitos de levar a cabo o traballo, de presentar as actividades...
Competencia en conciencia e expresión cultural:
Uso sostible da enerxía

Aplicación utlizada:
Nome: Arduino UNO
Imaxe:
Enlace de descarga: http://s4a.cat/index_es.html

Proceso da actividade:
Fase 1:
Buscar información sobre a realización dun circuito
Fase 2:
Selección dos compoñentes necesarios
Fase 3:
Montaxe do circuito básico
Fase 4:
Conexión dos cables para recibir alimentación da placa Arduino UNO
Fase 5:
Instalar o programa S4A
Fase 6:
Escribir o código para que os leds se prendan ao presionar o pulsador
Fase 7:
Comprobar que funciona

Creación realizada:
Circuito eléctrico cun pulsador e 2 leds


ACTIVIDADE 3:
Título:  "Instrumento musical" (Makey Makey)

Grupo docente que realiza a actividade: 6º de educación primaria (2º ciclo)
CEIP Plurilingüe Infante Felipe de Borbón

Contidos curriculares e competencias traballadas:
  1. Consulta diferentes fontes bibliográficas e textos de soporte informático para obter datos e información para realizar traballos individuais ou en grupo
  2. Escribe, en diferentes soportes, textos propios do ámbito da vida cotiá, do ámbito escolar e social: diarios, cartas, correos electrónicos, noticias, textos literarios, folletos informativos, e literarios, narracións, textos científicos, anuncios publicitarios, regulamentos, receitas, instrucións, normas, solicitudes, ....
  3. Busca, selecciona e organiza infor-mación concreta e relevante, analízaa, obtén conclusións, elabora informes para o rexistro de plan de traballo e comunica, de forma oral e escrita, as conclusións.
  4. Expresa oralmente e por escrito, de forma clara e ordenada contidos relacionados coa área manifestando a comprensión de textos orais e/ou escritos.
  5. Manifesta autonomía na planificación e execución de accións e tarefas e ten iniciativa na toma de decisións, identificando os criterios e as consecuencias das decisións tomadas
  6. Utiliza estratexias para estudar e traballar de forma eficaz, individualmente e en equipo, amosando habilidades para a resolu-ción pacífica de conflitos.
  7. Coñece e emprega as normas de uso e de seguridade dos instrumentos, dos materiais de traballo e das tecnoloxías da información e comunicación.
  8. Realiza proxectos, experiencias sinxelas e pequenas investigacións formulando problemas, enunciando hipóteses, seleccionando o material necesario, realizando, extra-endo conclusións e comunicando os resultados.
  9. Investiga a través da realización de experiencias sinxelas para achegarse ao coñecemento das leis básicas que rexen fenóme-nos como a reflexión da luz, a transmisión da corrente eléctrica e os cambios de estado.
  10. Identifica e explica algunhas das principais características das diferentes formas de enerxía: mecánica, lumínica, sonora, eléctrica, térmica e química.
  11. Presenta conclusións de procesos de investigación, experiencias sinxelas ou proxectos sobre diferentes fenómenos físicos e químicos da materia, en diferentes soportes.
  12. Utiliza estratexias para realizar traballos de forma individual e en equipo, e amo-sa habilidades para a resolución pacífica de conflitos.
  13. Participa en actividades de grupo adoptando un comportamento responsable, construtivo e solidario e respecta os principios básicos do funcionamento democrático.
  14. Amosa actitudes de confianza en si mesmo/a, sentido crítico, iniciativa persoal, curiosidade, interese, creatividade na aprendizaxe e espírito emprendedor que o fan activo ante as circunstancias que lle rodean.
  15. Manifesta autonomía na planifica-ción e execución de accións e tarefas e ten iniciativa na toma de decisións.
  16. Desenvolve a creatividade e valora a capacidade emprendedora dos membros dunha sociedade.
  17. Emprega a lingua oral e axusta os rexistros lingüísticos segundo o grao de formalidade e a finalidade (académica, social e lúdica)
  18. Aplica as normas sociocomunicativas: escoita atenta, espera de quendas participación respectuosa, adecuación á intervención da persoa interlocutora, papel de persoa mo-deradora e certas normas de cortesía.
  19. Expresa as súas propias ideas comprensiblemente, substituíndo elementos sicos do modelo dado.
  20. Participa activamente e de forma construtiva nas tarefas de aula, cooperando en situación de aprendizaxe compartida.
  21. Comprende a información contida nos gráficos, establecendo relacións coa in-formación que aparece no texto relacionada con estes
  22. Aplica correctamente os signos de puntuación, as regras de acentuación e ortográficas propias do nivel.
  23. Planifica e redacta textos seguindo uns pasos: planificación, redacción, revisión e mellora.
  24. Elabora informes sobre o proceso de investigación realizado, expoñendo as fases do mesmo, valorando os resultados e as con-clusións obtidas.
  25. Elabora conxecturas e busca argumentos que as validen ou as refuten, en situacións a resolver, en contextos numéricos, xeométricos ou funcionais
  26. Propón a resolución de retos e problemas coa precisión, co esmero e co interese apropiado ao nivel educativo e a dificultade da situación.
  27. Desenvolve e aplica estratexias de razoamento (clasificación, recoñecemento das relacións, uso de exemplos contrarios) para crear e investigar conxecturas e construír e defender argumentos.
  28. Reflexiona sobre os problemas resoltos e os procesos desenvoltos, valorando as ideas claves, aprendendo para situacións futu-ras similares.
  29. Realiza un proxecto, elabora e pre-senta un informe creando documentos dixitais propios (texto, presentación, imaxe, vídeo, son...), buscando, analizando e seleccionando a información relevante, utilizando a ferramen-ta tecnolóxica axeitada e compartindo cos seus compañeiros.
  30. Resolve problemas que impliquen o dominio dos contidos traballados, empregando estratexias heurísticas, de razoamento (clasificación, recoñecemento das relacións, uso de exemplos contrarios), creando conxecturas, construíndo, argumentando e tomando deci-sións, valorando as súas consecuencias e a conveniencia do seu uso. 7
  31. Reflexiona sobre o procedemento aplicado á resolución de problemas: revisando as operacións empregadas, as unidades dos resultados, comprobando e interpretando as solucións no contexto e buscando outras for-mas de resolvelo.
  32. Explica de forma oral e por escrito os procesos seguidos e as estratexias utilizadas en todos os procedementos realizados.
  33. Utilizar os medios tecnolóxicos de modo habitual no proceso de aprendizaxe, buscando, analizando e seleccionar información relevante en internet ou en outras fontes elaborando documentos propios, facendo exposicións
  34. Crea biografías de personaxes, traballando a expresión escrita e posteriormente a expresión oral así como a velocidade lectora
  35. Busca e selección de información utilizando as tecnoloxías da información e a comunicación e outras fontes (directas e indirectas)...
  36. Manifesta autonomía na planificación e execución de accións e tarefas, ten iniciativa na toma de decisións e asume responsabilidades.
  37. Realizar un traballo de investigación que supoña a busca, selección e organización de información sobre a área (empregando as TIC e outras fontes), a realización dun produto, a documentación do proceso (a través do uso do cartafol) e a comunicación do resultados, valorando o esforzo e amosando actitudes de cooperación, participación e respecto.
  38. Desenvolver actitudes en cooperación e de traballo en equipo, así como o hábito de asumir novos roles nunha sociedade en continuo cambio.

Comunicación en comunicación lingüística:
Expresión escrita (lectura da información e ecritura na aplicación)
Competencia en ciencia e tecnoloxía:
Busca e selección de información sobre a construcción dun piano
Competencia dixital e tratamento da información:
Busca e selección de información e creación dun produto
Competencia de aprender a aprender:
Pensar novos xeitos de crear produtos novo e solventar problemas que xorden no desenvolvemento da actividade
Competencia social e cívica:
Colaboración cos compañeiros/as e axuda ante as dificultades.
Competencia en sentido de iniciativa e espírito emprendedor:
Buscar novos xeitos de levar a cabo o traballo, de presentar as actividades...
Competencia en conciencia e expresión cultural:
Valorar a música como parte da nosa vida

Aplicación utlizada:
Nome: Makey Makey
Imaxe:
Enlace de descarga: https://scratch.mit.edu/

Proceso da actividade:
Fase 1:
Deseño do piano en papel
Fase 2:
Busca e selección da información de cómo realizar a práctica
Fase 3:
Montaxe do cableado
Fase 4:
Configuración dos diferentes pines mediante a linguaxe de programación en Scratch
Fase 5:
Probar o funcionamento correcto do piano feito con froitas traídas polo alumnado á aula
Fase 6:
Pensar outras futuras aplicacións desta placa


Creación realizada:
Piano musical feito con froitas



No hay comentarios:

Publicar un comentario