12 de mayo de 2019

TABLETS NO CEIP A CANICOUVA


PRÉSTAMO TABLETS CEIP A CANICOUVA.


ONDE E POR QUÉ  :

Nunha reunión do equipo TIC do CEIP A Canicouva, en Vigo, abordouse a posibilidade de solicitar opréstamo de seis  tablets do CEFORE de Vigo. Na mesma xuntanza houbo interese  por parte de dous mestres, unha mestra de apoio de infantil e o mestre do grupo de cuarto A de primaria.
As motivacións foron diversas: A mestra de infantil entre as súas horas de apoio adicaba unha delas ao traballo coas Tic´s con varios dos grupos. O traballo nos ordenadores do colexio era bastante limitado polas condicións dos equipos (poucos, obsoletos, dificultades de conexión,...). Sinalou a posibilidade de traballar a relidade aumentada coma parte dos proxectos de aula que facian nese intre sobre os animais.
O mestre de primaria contemplou a posibilidade do uso de tablets en dúas direccións: unha como elemento motivador e de aprendizaxe individual e outra como dinamizador dun traballo en equipo.

PARA QUE:

A acción situouse dentro da consecución de diferentes obxectivos:

  • Desenvolver o pensamento lóxico e a capacidade creativa, aprendendo a disfrutar e respectar as creacións propias e alleas.
  •  Coñecer os aspectos fundamentais das ciencias naturais e sociais, xeografía, historia e cultura. 
  • Coñecer manifestacións do patrimonio local.
  • Iniciarse nas TIC.

COMO E QUÉ:

Establecéronse días de utilización alternos que tiveran en conta os diferentes horarios de ambolosdous e condicións de uso.

O traballo en infantil desenvolveuse da maneira seguinte:

Nas aulas de Educación Infantil do CEIP Canicouva de Vigo, tivemos o privilexio de descubrir divertidas e proveitosas aplicacións dos Ipad´s que nos prestaron dende o CEFORE. 

Algunhas destas aplicacións, como Zookazam,  de realidade aumentada, permitíronnos achegarnos a moitos animais que estábamos a traballar na aula, co proxecto de animais en perigo de extinción. A partir desta app, e empregando unha plantilla, os nenos/as poideron descubrir en 3D, características fisiolóxicas dunha gran variedade de animais.


Outra app empregada, foi a de Tiny Tap, moi útil para reforzar conceptos loxico-matemáticos así como lectoescritura, esta aplicación deunos a posibilidade aos Mestres de crear xogos axeitados para levar a cabo nas diferentes idades.




En Cuarto de primaria o traballo coas tablets foi en dúas direccións:


En primeiro lugar abriuse unha conta na aplicación de Smartick que permitiu o uso gratuito durante quince días, nos cales cada alumno tiña o seu usuario e seguiu a súa ruta de aprendizaxe individual. Esta aplicación fai unha primeira valoración dos coñecementos de matemáticas que ten o usuario e logo deseña un plan individualizado de traballo, con unha interfaz de xogo, con niveis e pantallas.
Unha vez feita a primeira valoración, en quendas de cinco usouse a tablet diariamente durante os quince días de proba por períodos de dez minutos cada neno/a.
Aparte deste uso regular e diario, durante o mesmo período, ofreceuse a posibilidade de uso e traballo na aplicación aos nenos/as que ían rematando as súas tarefas noutros momentos da mañá. Procurouse que todos tiveran acceso aos equipos da mesma maneira.




Ademais, o equipo de biblioteca propuxo un traballo de coñecemento de diferentes zonas de Vigo, coa intención que fora o “leiv motiv” á celebración do Entroido do colexio de maneira conxunta. O noso nivel escolleu o Casco Vello e a Reconquista, evento que ía ter lugar logo do Entroido na cidade.



Con ese motivo se lle propuxo aos nenos e nenas un proxecto sobre a Reconquista de Vigo. Este traballo consistiría na busca de información sobre a historia deste episodio na cidade. Por equipos buscaron documentación e fotos, músicas e vídeos sobre a festa para elaborar un guión. Para este traballo dispuxeron dunha tablet por equipo, debían buscar o material necesario, baixalo, gardalo nunha carpeta de equipo e logo, entre todos redactar un guión.




A tarefa final consistiu na gravación coa aplicación iMovie dun vídeo para, primeiro, proxectar na clase onde deberiamos calificar todos e todas de 1 a 4 puntos; logo,os dous máis valorados, proxectalos ao outro grupo de cuarto de primaria e aos niveis de terceiro e quinto. 



VALORACIÓN:

 A valoración é positiva polo que supuxo de motivación para o traballo dos nenos e nenas, tanto en infantil coma en primaria. O uso de este tipo de aparellos sempre é ben recibido e motivante para o alumnado.


Aporta coñecemento en tecnoloxías actuais polo que neste aspecto sentímonos satisfeitos.
Nos resultados e producións obtidas, a valoración por parte da mestra de infantil é positiva, tamén, xa que o uso e rendemento acadado é satisfactorio.
No relativo a primaria, os resultados foron variables, con vídeos producidos de alta calificación e outros con pouco traballo e unha produción moi simple.
Neste senso, sería preciso o uso durante máis tempo para poder sacarlle máis partido as diferentes aplicacións.
Como consideración xeral, sempre é motivante o uso deste tipo de equipos, permite un ensino mais individualizado, máis autónomo e axeitado aos diferentes ritmos de aprendizaxe.
Quizais coma proposta de mellora que se recordase aos usuarios a necesidade de uso de estes aparellos de maneira responsable, non creo que sexan para usos persoais de redes sociais, correo electrónico privado  e non se deberían instalar aplicacións sen reflexionar o seu aproveitamento e a súa necesidade. A limpeza de arquivos antes da entrega no CEFORE sería tamén oportuna, segundo o noso punto de vista.
 



No hay comentarios:

Publicar un comentario