12 de mayo de 2019

REFLEXIÓNS DENDE A SECUNDARIA: DISPOSITIVOS MÓBILES+TRABALLO COLABORATIVO


A idea de empregar as tablets como ferramenta de traballo foi xurdindo pouco a pouco. Xa tiña en mente o tema sobre o que quería traballar, pero aínda non perfilara ben o produto final e as ferramentas para a súa creación. A idea comezou a madurar no contexto do curso "Traballo colaborativo con dispositivos móbiles" organizado polo CAFI. Realmente tiña claro que quería traballar con eles nun pequeno proxecto nun modo de traballo colaborativo, algo que facemos cada trimestre, pero ao entrar en contacto con novas ferramentas para traballar con dispositivos móbiles comecei a introducilos no proxecto. 




O traballo colaborativo é un tipo de agrupamento que, se conseguimos estruturar e escalonar ben, é susceptible de xerar diversos aprendizaxes significativos. Nesta forma de traballo, os dispositivos móbiles aportan un importante abanico de posibilidades, tanto para a xestión da información, como para o deseño e creación de produtos. Estas foron as motivacións que me levaron a introducir estas ferramentas na aula, xunto co feito de que, nun contexto educativo, se trataban de instrumentos novos para eles e, nun primeiro termo, podería aportar un maior potencial motivador.

Á hora de deseñar a actividade tívose claro dende o comezo o tema e o produto final. Tratábase de crear unha pequena exposición con códigos QR que levaran a videos explicativos sobre cada un dos dezasete Obxectivos de Desenvolvemento Sostible. A partires da idea fomos organizando e deseñando as diferentes tarefas que deran lugar ao produto final, e con cada tarefa fomos seleccionando aquelas ferramentas útiles para o traballo. Google Drive e Notas de Voz foron ferramentas que viñeron doadamente a nosa mente para poder traballar con elas. As dificultades viñeron á hora de escoller unha aplicación que permitira crear videos animados ou tipo whiteboard. Ademáis, esta tiña que ser gratuita, o c al é moi dificil, e que permitira introducir audio no video e fora posible a descarga do arquivo. A todo isto, tamén había que engadirlle o feito de que fora sinxela e de uso intuitivo. Partindo desta base parecía case imposible atopar unha aplicación que o permitira. Tras unha pequena achega para ver que posibilidades había (moovly, biteable…) e tras varias probas e intentos a opción que se adaptaba mellor as nosas necesidades foi Renderforest, unha aplicación en liña que permite crear tanto videos explicativos coma tamén videos tipo whiteboard dun máximo de tres minutos, e aos que se lle pode incorporar música e audio.

A posta en práctica non presentou grandes dificultades, se ben é certo que hai que ter paciencia e flexibilidade, sobre todo cando os alumnos e alumnas non están afeitos a traballar con dispositivos móviles e/ou se están a traballar cunha ferramenta nova. En contra do que podamos pensar, na maior parte dos casos, os coñecementos informáticos e o manexo de dispositivos móviles por parte do alumnado está limitado maioritariamente a aplicacións ligadas ás redes sociais e a comunicación. Así atopan algunhas dificultades á hora de traballar con ferramentas básicas coma procesadores de textos (Google Drive), se ben é certo que, con indicacións adecuadas, poden volverse autónomos no manexo de novas ferramen tas nun breve espazo de tempo.

Fora destas salvedades, o emprego de dispositivos móviles foi fundamental para a creación do produto deseñado, aínda que é certo que o produto final pode ser modificado e adaptado a nosa realidade. Realmente, o máis salientable de empregar dispositivos móviles é que permite traballar dun xeito diferente que axuda a adáptanse moi ben a fórmulas colaborativas de traballo. Deste xeito, permite aos alumnos e alumnas explorar novas estratexias para poder xestionar información, manexar novas aplicacións e ferramentas que se alonxan das que están habituados a empregar e, ademais, cabe engadir que fomenta o desenvolvemento das competencias dixitais e a competencia de aprender a aprender.

No hay comentarios:

Publicar un comentario