5 de julio de 2018

"CAMIÑANDO ENTRE PLANTAS" E OS IPADS


“Camiñando entre plantas” e un dos proxecto desenvolvido nos tres cursos de 1ºESO do IES Terra de Turonio, na materia de Bioloxía e Xeoloxía este ano. O proxecto tiña como principal obxectivo acercar os nenos a biodiversidade botánica da súa contorna e a toma de conciencia dos múltiples usos que teñen as plantas que os rodean,  sempre utilizando o método científico e o pensamento científico.

          O proxecto comezou facendo roteiros de botánica con especialistas na materia, tanto un especialista en plantas medicinais e comestibles como especialistas da Universidade de Vigo en plantas invasoras.  Máis tarde  traballáronse as distintas plantas, en total unhas 30 plantas, unha vez seleccionadas as plantas de estudio os nenos foron buscando información das plantas a todos os niveis e utilizando sempre o nome científico, buscaron información botánica, como información a nivel de aplicación e usos de forma que os nenos conseguiron coñecer en profundidade cada una das plantas todo isto traballando de forma cooperativa. Unha vez obtida a información, é cando fan a súa aparición os ipad na aula e os nenos teñen que facer un vídeo onde explican de forma, o máis clara posible, a descrición  da súa planta despois utilizamos  a aplicación hp reveal para poder enlazar con a ficha da  planta e a propia planta, o vídeo en realidade aumentada. Todo este traballo foi exposto na feira Expoturonio que tivo lugar no centro no mes de maio, nesta actividade tamén se presentaron outros produtos finais do proxecto como o botiquín con pomadas de Plantago para a dermatite, ou tinturas de Xeranio de San Roberto para mellorar o sistema inmune; tamén se fixeron galletas con plantas invasoras como a Tradescantia, e  pósters onde recolliamos todo o traballado e investigado durante o proxecto; tamén se fixo un congreso de plantas invasoras no instituto onde viñeron profesores da Universidade de Vigo; tamén se fixeron trípticos de divulgación de plantas invasoras e folletos coas receitas das galletas, pomadas  ect.. e se fixeron chapas e pegatinas para promover o coidado da nosa diversidade botánica.






    Como reflexión, teño que destacar o cambio de actitude e interese dos nenos cando tiveron nas súas mans os Ipads e  se deron conta que os seus vídeos ían ser expostos e vistos polos seus pais, os seus familiares e outros visitantes da Feira. Cando tiveron esta evidencia o seu traballo fíxose  máis preciso e responsable, os equipos comezaron a organizarse e repartir tarefas, esta vez en serio. Comezaron a interiorizar a información e a facela propia, e apareceu a autoavaliación e a coavaliación xa que todos tiñan un fin común moi interesante. Engadiría tamén, o motivados que estaban no uso da aplicación de realidade aumentada xa que moitos deles despois a descargaron nos seus móbiles e fixeron vídeos para uso persoal e particular na súa casa.


No hay comentarios:

Publicar un comentario