1 de febrero de 2020

Artigo reflexión "A radio escolar" CEIP Plurilingüe Infante Felipe de Borbón

Motivos polos que se decidiu solicitar a radio:
Son múltiples as vantaxes que ten desenvolver un taller de radio escolar na aula. É unha actividade ideal para implicar ao alumnado e que participe de maneira activa no seu proceso de ensino-aprendizaxe.

Algúns dos beneficios son os seguintes:
  1. Mellora a expresión oral e a escrita. Ao ter que adecuar o contido e as expresións, mellora considerablemente a expresión e a pronuncia así como o ton. Hai que realizar un traballo previo de busca, selección e estruturación da información, así como redacción e adaptala a unha escaleta.
  2. Practícanse as diversas formas de expresión oral. Aprenderán desta forma que non é o mesmo se estamos a realizar unha entrevista que levando a cabo un debate.As intencións son diferentes así como o plantexamento das mesmas
  3. Ampliar o seu vocabulario. Ao ter que narrar unha noticia ou un acontecemento, deberán ser capaces de describir e explicar o que se quere expresar, de maneira que o seu vocabulario verase aumentado.Coa grabación dos podcast poden darse conta dos fallos propios ou dos grupos alleos puidendo realizar unha autoavaliación ou heteroavaliación. É un paso importante para a metaaprendizaxe
  4. Fomenta a formación integral. Desenvolver unha radio escolar é algo que repercute en todas as materias, xa que podemos traballar de maneira trasversal Lingua, Literatura, Coñecemento do Medio, Tecnoloxía, etc. Non só de contidos, xa que poden desenvolver procedementos de manexo da radio, practicar a tocar instrumentos...
  5. Aumenta o coñecemento do TIC. É necesario utilizar as tecnoloxías da información e a comunicación para poder comunicarse co seu medio, polo que aumenta o interese do alumnado cara aos medios audiovisuais. Non só o farán na busca de información e exemplos, senón tamén no pendurado dos podcast e na visualización dos mesmos, unha vez estean subidos á rede
  6. Fomento dun pensamento crítico. Ao chegarlle diferentes noticias con distintas opinións e acontecementos concretos, estaremos a desenvolver no alumnado un espírito crítico para que sexa capaz de xogar e identificar aquelas noticias que son reais das que non, así como a non compartir calquera tipo de noticia que chegue ás súas mans.
  7. Constitúen unha boa maneira de propiciar experiencias de aprendizaxes a grandes grupos e tamén resultan adecuados para o traballo individual dos estudantes. Permiten valorar diferentes ritmos de aprendizaxe, adaptarse aos grupos, saber realizar correctamente o reparto de tarefas...
  8. Favorecer a motivación dos estudantes cara aos valores artísticos da música debido á facilidade de acceso a todo tipo de materiais musicais e por propiciar documentación sonora diversa.
  9. Poden contribuír a mellorar a dicción, xa que permiten escoitar voces cunha boa vocalización e timbre, ademais que facilitan a adquisición de vocabulario e a mellora da praxe convencional.
  10. Achegar ao alumnado á realidade da súa contorna, por medio das súas noticias, a súa música e outros.
  11. Uso responsable das redes sociais. Todas as noticias e acontecementos relacionados coa radio escolar podémolas compartir nas redes sociais, polo que lles estaremos ensinando a utilizar as redes sociais dunha maneira responsable e sabendo que se comparte e con quen.
  12. Promove a creatividade: Aprender a programar en idades temperás ten un impacto positivo no desenvolvemento da creatividade. Os profesores deben expor proxectos para que os alumnos poñan as súas ideas e estratexias en funcionamento e así completar o tema proposto. A creatividade é unha das maiores capacidades que se desenvolve co uso da robótica. Os alumnos poden pór en práctica o que se lles ocorre, fomentando a orixinalidade e a innovación.
  13. Desenvolve a autonomía: Os nenos/as aprenden a traballar de xeito autónomo no reparto das tarefas, organización da información, na repetición dos programas, na corrección de fallos ou cambio de certos aspectos para a mellora do programa....
  14. Atende á diversidade: Poden traballar tódolos alumnos/as e a pesar de que todos traballan o mesmo, no reparto das tarefas pode escoller cadaquén o apartado no que mellor se desenvolve. 
ACTIVIDADE: A radio escolar
Proceso de realización da actividade:
  1. Explicación das partes dunha mesa de son e explicación dos diferentes controis e proba da mesma.
  2. Brainstorming para escoller algunha idea para iniciarse na creación de podcast.
  3. Busca e selección de información relacionada coa mitoloxía (tema escollido no PLAMBE do cole)
  4. Estruturación da información: selección, resumo, conversión ao galego e corrección
  5. Práctica da lectura da información para ter unha velocidade lectora axeitada e que non se note demasiado na grabación do programa.
  6. Realización da escaleta cos temas que se van a tratar e tempo adicado a cada apartado.
  7. Axuste dos volumes e ganancias da mesa de son para preparar o grabado.
  8. Editar o audio (cortando principios e finais, aumentando o volume, eliminando o ruído e mellorando os niveis)
  9. Creación dunha conta en Ivoox para subir os Podcast
  10. Selección de imaxes sen dereitos de autor e información sobre os podcasts realizados para completar a información de Ivoox.
  11. Creación dun blogue para a radio escolar este venres, subindo os podcast creados para que se poidan aportar máis recursos, materiais e algunhas fotografías do alumnado que traballou coa radio escolar
Posta en práctica e impresións sobre todo o proceso estacando aquilo que sexa salientable e diferenciable de ter feito a actividade sen os dispositvos:
Moita compoñente pero non ten dificultade na súa montaxe aínda que tiven problemas xa que o son me entraba polo cable jack e o cable USB. Eu quería só que entrar o son do portátil polo jack e saira polo USB para grabar, así que tiven problemas para integrar a música nos podcasts.
Pero paréceme un material moi útil para todo o que dixen anteriormente e voltaría a empregalo sen dúbida algunha, sempre que mo emprestaran de novo

No hay comentarios:

Publicar un comentario